به طور کلی اگر سقف های کاذب به صورت اصولی و مطابق با ضوابط اجرا و نصب گردد؛ از مقاومت و استحکام مناسبی برخوردار می باشد.

 

  •  – آیا در اجرای سقف کاذب جوشکاری انجام می شود؟

خیر. در اجرای سقف کاذب کلیه اتصالات پیچی می باشد و یا به صورت میخ با تفنگ های میخ کوب می باشد. تمام اتصالات با میخ و چاشنی انجام می شود و نیازی به جوشکاری نمی باشد.

 

  • – زیر سازی سقف کاذب چگونه است و از چه نوع پروفیلی برای زیر سازی استفاده می شود؟

زیر سازی سقف کاذب مطابق با آیین نامه به صورت مقاطع آهنی گالوانیزه سبک که در فواصل معینی تعریف شده است انجام می گردد.این پروفیل ها از طریق آویزهایی از همان جنس که با میخ های فولادی، با فشار چاشنی و توسط میخ کوب به سقف اصلی شلیک شده اند اتصال پیدا می کنند.

 

 

عملکرد لرزه ای سقف کاذب و دیوار خشک جزء مزایای اصلی و مهم سقف کاذب و دیوار خشک می باشد. اتصالات در این سیستم انعطاف پذیر می باشد و در زمان زلزله به راحتی سیستم فرو نمی ریزد. اما به فرض اینکه سیستم ساخت و ساز خشک و سیستم سنتی ساخت و ساز در شرایط یکسان فرو بریزد، سیستم ساخت و ساز خشک به علت سبکی ( تقریبا یک سوم  سیستم سنتی) آسیب کمتری وارد می کند.

 

 

  • – آیا سقف کاذب قابلیت استفاده در سقف های شیروانی و سوله را دارد؟

بله. در صورت برآورده شدن طول آویز گیری در حد مجاز آیین نامه این امکان وجود دارد.

 

در سقف کاذب پانلی به نام FR  وجود دارد که در برابر حریق مقاوم است و مورد تایید سازمان آتش نشانی و آیین نامه ها می باشد.

 

  • –  آیا در بازسازی ها هم می توان سقف کاذب اجرا کرد؟

بله.

 

این کار توصیه نمی شود. اما راهکارهایی وجود دارد. معمولا استفاده کنندگان از سقف کاذب به دنبال طرح های مدرن هستند و ابزارهای گچی با شیوه های قدیمی با مدرنیته تعارض دارد اما در صورتی که تمایل به ایجاد ابزار گچی روی سقف های کاذب دارید می توانید از ابزارهای گچی آماده در بازار  یا ابزارهای پلی استایرن یا چوبی یا مشابه آن استفاده نمایید.

 

 

 

بله علاوه بر دیوار های خشک در سقف های کاذب هم می توان سطوح منحنی ایجاد کرد.

 

 

بله

 

  • – آیا دیوارهای خشک محکم است و می توان رو ی این دیوارها کابینت نصب نمود؟

دیوارهای خشک در صورت طراحی ساختار مناسب که با توجه به شرایط و محل بهره برداری انجام می گردد سطوح مجکم و قابل اتکایی هستن و می توان بر روی آنها کابینت نصب نمود. لازم به ذکر است که اجسام سنگین مانند کابینت بایستی به سازه اصلی متصل گردد.

 

 

بله روی دیوارهای خشک می توان کاشی های چسبی اجرا نمود.

 

 

خیر این دیوارها و سقف ها قابلیت نصب در گرمترین روزهای تابستان و سرد ترین روزهای زمستان را دارد و آب و هوا و تغییرات جوی تاثیری بر کیفیت اجرا ندارد.

 

 

  • – آیا پس از نصب سقف کاذب قابلیت انجام برق کاری یا اضافه کردن هالوژن وجود دارد؟

بله پس از نصب سقف کاذب نیز می توان عملیات برق کاری را انجام داد و حتی تعداد هالوژن ها را کم و زیاد کرد. اما بهتر است برای انجام عملیات برقی با کارشناسان مربوطه مشورت شود.

 

 

  • – آیا سقف کاذب را می توان برای سقف های کوتاه هم پیشنهاد داد؟

بله برای سقف های کوتاه هم می شود سقف کاذب مناسب به جهت نورپردازی اجرا نمود. در این حالت پیشنهاد می شود باکس ها تا حد ممکن باریک و کم عرض باشند همچنین ارتفاعشان از سقف اصلی کمترین حالت ممکن باشد.

 

 

دیوارهای خشک پایداری و استحکام خود را به وسیله پروفیل های استاد و رانر که به سازه اصلی متصل اند، بدست می آورند.

 

 

  • – آیا در دیوارهای پیش ساخته وال پست حذف می‌شود؟

بله، در ساخت و ساز خشک به دلیل اینکه دیوار به صورت یکپارچه عمل می‌کند و درگیری آن با سازه به صورت مناسب انجام می‌شود و سبکی آن باعث انتقال نیروهای زلزله و باد به سازه می‌شود، نیاز به استفاده از وال پست نیست.

 

 

  • – آیا دیوارهای خشک محکم هستند و می‌توان روی آن‌ها بارگذاری کرد؟

بله، دیوارهای خشک قابلیت اجرای بارگذاری خارج از صفحه را دارند، در صورت طراحی ساختار مناسب با توجه به شرایط بهره برداری دیوار‌های خشک سطوح قابل اتکایی هستند، فقط نیاز است قبل از اجرا کلیه بار‌های آینده در نظر گرفته شود که متناسب با آن طراحی انجام شود و پانل مناسب معرفی گردد.

 

 

  • – سیستم‌های ساخت و ساز خشک چه مزایایی نسبت به سایر دیوارها و سقف ها دارند؟

این سیستم دارای ویژگی‌های زیادی هستند از جمله سهولت در استفاده، سرعت و دقت بالا در اجرا، ایمنی در برابر زلزله و حریق، عایق بندی سازه در برابر صوت و حرارت و تعمیر و نگهداری آسان.

 

 

با استفاده از دیوارهای خشک می‌توان دو نوع دیوار شامل دیوارهای جدا کننده داخلی و دیوارهای نمای خارجی را اجرا کرد، توجه شود که پوشش در حالت داخلی و خارجی متفاوت است.

 

 

بله، در صورتی که درزگیری و بتونه کاری پوشش دیوار‌ها و پانل‌ های گچی به خوبی انجام شده باشد، امکان اجرای مستقیم کاغذ دیواری هست اما توصیه می‌شود یک لایه بتونه روغنی روی سطح کار اجرا شود.

 

 

  • – آیا بر روی پانل‌های پیش ساخته می‌توان درب و پنجره کار کرد؟

بله، پانل ‌های پیش ساخته قابلیت نصب درب و پنجره روی خود را دارند.

 

 

  • – دیوار خشک و پانل‌های پیش ساخته چگونه مقاومت ساختمان را در برابر زلزله افزایش می‌دهند؟

با کاهش وزن ساختمان و افزایش شکل پذیری دیوارها مقاومت ساختمان در برابر زلزله را افزایش می‌دهد.